Amerykański przemysł motoryzacyjny od dawna tak naprawdę, zmaga się z trudnościami. Ich źródeł można by szukać na początku lat 70-tych, w związku z pojawieniem się światowego kryzysu paliwowego. Od tego czasu zaczęto zwracać szczególną uwagę na ekonomię podczas projektowania nowych modeli samochodów.
|
|
Koncern GM zaprezentował szóstą generację swojego najbardziej kultowego auta sportowego w 2005 roku. Niedługo po tym, na początku roku 2008, do salonów trafiła najmocniejsza, seryjnie produkowana wersja o oznaczeniu ZR1, znana jako „Błękitny Diabeł”.
|
Charakterystyczną cechą wielu amerykańskich samochodów, zarówno rodzinnych krążowników czy też aut sportowych jest automatyczna skrzynia biegów. W większości pojazdów zza oceanu występuje ona jako standardowe wyposażenie samochodów od wielu, wielu lat. To zazwyczaj manualna skrzynia jest opcją, za którą trzeba dopłacać.
|
Co nam dała Ameryka... W Europie amerykańskie samochody są ignorowane. Zna je tylko garstka entuzjastów. Wiemy, że są duże, wygodne i co najważniejsze - dużo palą.
|
Nigdy nie miałem okazji zobaczyć tego samochodu na żywo, ale wystarczyło że przeczytałem o nim artykuł i obejrzałem zdjęcia. Pomyślałem wtedy, że to naprawdę ciekawe auto, które generalnie nie jest znane miłośnikom amerykańskich samochodów. Należałoby więc napisać coś o nim więcej bo jest to pojazd wart uwagi.
|
Ford Taurus. Jeden z najpopularniejszych w swoim czasie samochód w USA. Bardzo popularny także wśród miłośników teraźniejszej amerykańskiej motoryzacji na całym świecie. Druga generacja tego auta, w latach 1992-1996 była najchętniej kupowanym przez Amerykanów samochodem.
|
Prawdę mówiąc nikt nie spodziewał się, że po upływie 35 lat znowu będzie można napisać podobny artykuł. Mineło, bowiem 35 lat od czasu, kiedy ostatni raz porównywano osiągi i design nowiutkich; Chevroleta Camaro, Dodge’a Challengera i Forda Mustanga.
|
|
|
|
Strona 5 z 5 |